PRZEWODNICZĄCY
Zbigniew Rogodziński
WICEPRZEWODNICZĄCY
Krzysztof Wojtkowiak
WICEPRZEWODNICZĄCY
Łukasz Kwas
WICEPRZEWODNICZĄCY
Dariusz Wojcieszak
Zbigniew Rogodziński
Krzysztof Wojtkowiak
Łukasz Kwas
Dariusz Wojcieszak
Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej jako święto obchodzony jest 2 maja. Co roku tego dnia Polacy z dumą eksponują flagi na zewnątrz. Każdy z nas może uczcić Biało-Czerwoną poprzez jej wywieszenie np. w oknie lub na balkonie swojego mieszkania czy przed domem. Zachęcamy również do zapoznania się z przygotowanym przez MSWiA miniprzewodnikiem „Biało-Czerwona”.
Flaga Polski jest z nami we wszystkich ważnych chwilach. Podczas wydarzeń podniosłych i uroczystych, ale także w dni żałoby po stracie wybitnych i odważnych Polaków, w momentach wzruszeń i radości.
2 maja - poza Dniem Flagi - obchodzimy również Dzień Polonii i Polaków za Granicą.
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji od lat propaguje zasady prezentowania flagi zgodnie z tradycją i honorem. To w MSWiA powstał specjalny miniprzewodnik „Biało-Czerwona”. Przed Dniem Flagi RP warto przypomnieć sobie te zasady.
Publikacja wskazuje między innymi różnice między flagą a barwami narodowymi. Flaga Rzeczypospolitej Polskiej składa się z dwóch poziomych pasów równej szerokości, białego u góry i czerwonego u dołu, w proporcjach 5:8. Powszechny zwyczaj umieszczania napisów i rysunków przez kibiców obserwujących zawody sportowe jest dopuszczalny wyłącznie na barwach narodowych. Te ostatnie nie mają określonych proporcji.
Istnieje wiele form eksponowania barw narodowych np. poprzez noszenie ich w postaci biało-czerwonej kokardy narodowej w klapie płaszcza, marynarki lub żakietu.
Miniprzewodnik MSWiA przypomina, że na terenie RP flaga państwowa ma zawsze pierwszeństwo przed innymi flagami.
Dzień Flagi został ustanowiony przez Sejm w 2004 roku. To święto, które ma wyrażać szacunek do flagi i propagować wiedzę o polskiej tożsamości oraz symbolach narodowych.
Te oraz inne ciekawe informacje związane z polskimi barwami narodowymi znajdują się w miniprzewodniku, który jest dostępny do pobrania.
Miniprzewodnik "Biało-Czerwona"
miniprzewodnik_bialo_czerwona.pdf 45.19MB
Jesteście gotowi na Jubileuszowy 10 Bieg Służb Mundurowych w Rzgowie? 🏃♂️🏃♀️🏃
24 sierpnia 2024 roku- to data Jubileuszowego 10 Biegu ! ! !
Zapisy ruszają 1️⃣ maja ! ! !
👉Pamiętamy o tych, którzy byli z nami od początku, na każdym biegu i przygotowujemy dla nich meeega niespodzianki ! 🎁😀
My już pracujemy nad tym, żeby był to wyjątkowy i niezapomnianym JUBILEUSZOWY 10 BIEG SŁUŻB MUNDUROWYCH ! 🏃🏻♀️🏃🏻♂️
Na wniosek Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej, Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji powołał na stanowisko Wielkopolskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP st. bryg. Jacka Strużyńskiego.
Oficjalna uroczystość powołania Wielkopolskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej odbyła się 27 marca 2024 r. w Komendzie Wojewódzkiej PSP w Poznaniu.
St. bryg. Jacek Strużyński podczas uroczystości, w obecności wojewody wielkopolskiej Pani Agaty Sobczyk oraz zaproszonych gości, złożył komendantowi głównemu PSP nadbryg. dr. inż. Mariuszowi Feltynowskiemu meldunek o przyjęciu obowiązków wielkopolskiego komendanta wojewódzkiego PSP.
Po złożeniu meldunku, Wielkopolski Komendant Wojewódzki PSP, w swoim przemówieniu podkreślił, że: „Straż pożarna to gotowość do niesienia pomocy i dyspozycyjność 24 godziny na dobę. To nieustanna służba drugiemu człowiekowi. Dlatego równolegle z odbudową kadry będziemy wspólnie realizować wszystkie obowiązki i zadania, które z mocy aktów prawnych spoczywają na Państwowej Straży Pożarnej. Również te nowe, które wkrótce wejdą w życie w ramach ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej”.
Na zakończenie uroczystości, komendant główny PSP w przemówieniu okolicznościowym pogratulował nowemu szefowi wielkopolskich strażaków objęcia stanowiska, życząc jednocześnie dobrej współpracy z terytorialnymi organami i instytucjami, a przede wszystkim podległą kadrą.
Film z powołania Wielkopolskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP - zespół prasowy KW PSP w Poznaniu
Informujemy, że po 1.01.2025 r. dotychczasowe zasady obliczania policyjnych emerytur będą nadal obowiązywać. Oznacza to, że funkcjonariusze przyjęci do służby przed 1.01.2013 r. nadal będą mogli uzyskać uprawnienia emerytalne po 15 latach służby. Natomiast, jeżeli po 1.01.2025 r. osiągną, co najmniej 25 letni staż służby, będą mieli prawo wyboru, zgodnie ze schematem przedstawionym w załączniku.
https://www.gov.pl/web/zermswia/emerytura-policyjna-prawo-wyboru-2025
Infrastruktura krytyczna pełni kluczową rolę w funkcjonowaniu państwa i życiu jego obywateli. W wyniku zdarzeń spowodowanych siłami natury lub będących konsekwencją działań człowieka, infrastruktura krytyczna może być zniszczona, uszkodzona, a jej działanie może ulec zakłóceniu, przez co zagrożone może być życie i mienie obywateli. Równocześnie tego typu wydarzenia negatywnie wpływają na rozwój gospodarczy państwa. Stąd też ochrona infrastruktury krytycznej jest jednym z priorytetów stojących przed państwem polskim. Istota zadań związanych z infrastrukturą krytyczną sprowadza się nie tylko do zapewnienia jej ochrony przed zagrożeniami, ale również do tego aby ewentualne uszkodzenia i zakłócenia w jej funkcjonowaniu były możliwie krótkotrwałe, łatwe do usunięcia i nie wywoływały dodatkowych strat dla obywateli i gospodarki.
Ochrona infrastruktury krytycznej to wszelkie działania zmierzające do zapewnienia funkcjonalności, ciągłości działań i integralności infrastruktury krytycznej w celu zapobiegania zagrożeniom, ryzykom lub słabym punktom oraz ograniczenia i neutralizacji ich skutków oraz szybkiego odtworzenia tej infrastruktury na wypadek awarii, ataków oraz innych zdarzeń zakłócających jej prawidłowe funkcjonowanie.
Jednym z elementów zarządzania kryzysowego związanego ochroną IK jest współpraca administracji publicznej. Ma polegać na wspólnych działaniach, których celem jest poprawa warunków bezpieczeństwa. Ważnym elementem zapewnienia bezpieczeństwa jest również współpraca z biznesem. Jej celem jest wypracowanie przejrzystych zasad i procedur między administracją a właścicielami samoistnych i zależnych obiektów, instalacji lub urządzeń infrastruktury krytycznej. Wynika to z faktu, iż znaczna część infrastruktury, mającej kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa państwa, znajduje się obecnie w rękach prywatnych.
...źródło Rządowe Centrum Bezpieczeństwa oraz Prewencja Społeczna PSP